ثبت رسمی اولین واکسن چینی کرونا

توضیحات:

  • بنابر اعلام ای ای، چین اولین حق اختراع واکسن کووید-۱۹ را که توسط تیم "چن وی" که متخصص بیماری های عفونی است، تایید و ثبت کرده است. آزمایشات این واکسن نشان داده است که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در مقابل کروناویروس جدید برمی انگیزد. 

    اکنون خبرگزاری دولتی شینهوا از چین گزارش داده است که این واکسن با استناد به داده های آزمایشات بالینی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا(American Medical Association) منتشر شده است، ایمن بوده و واکنش ایمنی ایجاد می کند.

    این تحقیقات شامل آزمایشات روی ۳۲۰ داوطلب سالم در سنین ۱۸ تا ۵۹ سال بوده است که از این تعداد، ۹۶ نفر در کارآزمایی های بالینی مرحله اول و ۲۲۴ نفر نیز در کارآزمایی های بالینی مرحله دوم شرکت داشته اند.

    خبرگزاری شینهوا نوشته است که نتایج آزمایش این واکسن نشان داده که این واکسن به طور موثری آنتی بادی ها یا پادتن های خنثی کننده ویروس را در داوطلبان تحریک می کند و توانایی خوبی در ایجاد پاسخ یا واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس را نشان می دهد.

    شنبه هفته گذشته نیز وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این کشور تولید اولین واکسن کووید-۱۹ خود را آغاز کرده است و گفت که اولین واکسن ها برای ایمن سازی پزشکان و کادر درمان قبل از عموم مردم به آنها اختصاص خواهد یافت. روسیه روز سه‌شنبه رسماً نخستین واکسن کروناویروس جهان را که توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گاملایا"(Gamaleya) ساخته شده است، به ثبت رسانده بود.

    بیماری همه گیر کرونا از زمان به وجود آمدن در ووهان چین در ماه دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون در ۱۸۸ کشور، جان بیش از ۷۷۲ هزار نفر را گرفته است و ایالات متحده، برزیل، هند و روسیه در حال حاضر بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در بین کشورها دارند.

    طبق آمار و ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز مستقر در ایالات متحده، بیش از ۲۱.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از آن بهبود یافته اند.


  • تهیه و تنظیم توسط آبشار آبی
    تماس : 09391156079
    انتشار خبر در :