آب شرب مردم اصفهان کاملا بهداشتی و ایمن است.

توضیحات:

  •  سید اکبر بنی طبا با اعلام این مطلب افزود: با توجه به شروع فصل گرما و ادامه شیوع ویروس کرونا مصرف آب در سطح شهر اصفهان و سایر شهرهای طرح آبرسانی نسبت به سالهای گذشته افزایش است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه خانه بابا شیخ علی ظرفیت تصفیه ١١٥٠٠ لیتر بر ثانیه آب را داشته و نیاز شهرهای طرح را بطور کامل تامین نمی‌کند به همین دلیل برای جبران کمبود آب در سطح اصفهان و سایر شهرها و روستاهای طرح از چاه های محلی استفاده می شود.

    روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: این چاه ها کاملا گندزدایی شده و شاخص‌های بهداشت آب را دارا هستند، ولی به دلیل اینکه همشهریان عزیز ۱۰ ماه از سال را از آب تصفیه خانه باباشیخ علی استفاده می کنند و ذائقه آنها به طعم آب تصفیه خانه که دارای املاح کمی است عادت کرده، گمان می برند که کیفیت و یا استاندارد آب تغییر کرده است.

    وی تصریح کرد: هم اکنون که بدلیل مصرف زیاد هم استانی‌های عزیز و کمبود آب مجبور به استفاده از چاه‌های محلی هستیم و این چاه‌ها نسبت به آب تصفیه دارای املاح بیشتری بوده که البته میزان این املاح نیز در محدوده استاندارد است و این تغییر طعم توسط مصرف کنندگان احساس شده و فکر می کنند که آب مطلوب  نیست. در صورتی که مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب  شرکت آب و فاضلاب اصفهان و مراکز بهداشت استان  بصورت شبانه روزی از  آب شبکه در همه مناطق شهری و روستایی نمونه برداری کرده و کلیه پارامترهای شیمیایی و میکروبی آن را مورد پایش قرار می‌دهند.

    بنی طبا تاکید کرد: آب موجود در شبکه های آب شرب مردم اصفهان هیچ مشکلی از جنبه بهداشی نداشته و کاملا ایمن است. از این بابت شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند.


  • تهیه و تنظیم توسط آبشار آبی
    تماس : 09391156079
    انتشار خبر در :